زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون را ببینید، عکس

به گزارش وبلاگ بام دماوند، در طول تاریخ، بسیاری از کوپه ها برای افزایش زیبایی، بدون ستون وسط یا B ساخته شدند. در ادامه با زیباترین نمونه های این خودروها آشنا خواهیم شد.

زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون را ببینید، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بام دماوند و براساس گزارش پدال، در خودروها معمولاً شاهد سه ستون هستیم که از جلو به ترتیب با نام A، B و C شناخته می شوند اما بعضی خودروسازان برای افزایش زیبایی کوپه های خود، ستون وسط یا B را حذف کردند. این کار علاوه بر افزایش زیبایی، مزیت های دیگری را هم در پی دارد و حذف ستون های B نور و هوای بیشتری را وارد کابین می نماید. ازاین رو، در ادامه قصد داریم با زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون آشنا شویم.

لن کانتیننتال سال 1956

به گزارش پدال، فورد زمانی که پس از هشت سال غیبت در سال 1956 دوباره لن را بازگرداند، قصد داشت آن را به یک برند فوق لوکس تبدیل کند. کوپهٔ تازه این برند که در سال 1956 به بازار آمد، گران ترین خودروی ساخت آمریکا در آن موقع محسوب می شد و در برابر بنتلی و رولزرویس قرار می گرفت.

یکی از ویژگی های مجذوب کننده کانتیننتال حذف ستون B بود که نمای چشمگیری را ایجاد می کرد. بعلاوه شیشه های کوچک عقب هم به صورت برقی پایین می رفتند تا شکوه بیشتری به این کوپهٔ مجلل ببخشند.

شورلت ایمپالا اسپرت کوپه سال 1958

ایمپالا اسپرت کوپه که یکی از ساخته های متعدد هارلی ارل بود، از طراحی ستون های منحصربه فردی بهره می برد. در جلو، ستون های A به سمت عقب کشیده شده و با شیب معکوس طراحی شده بودند که دید راننده را بهبود می بخشید. در ادامه هم حذف ستون های B نمای چشمگیری را ایجاد نموده و این ایمپالا را به یکی از زیباترین کوپه های زمان خود تبدیل می کرد.

مرسدس بنز 220SE کوپه سال 1961

مرسدس 220SE سری W111 در قیاس با سلف خود یعنی پونتون، ظاهر بسیار شیک و چشمگیری داشت که علت اصلی این موضوع حذف ستون های B بود و در دهه های بعد به یکی از ویژگی های کوپه های مرسدس تبدیل شد. این کوپه که به وسیله پل براک طراحی شده بود، کابین بزرگ و دل بازی را برای چهار نفر ارائه می کرد. 220SE با همین طراحی تا سال 1971 فراوری شد.

پلیموث باراکودا سال 1964

هرچند این خودرو نتوانست در بازار فروش حریف فورد موستانگ گردد اما یک کوپهٔ بدون ستون زیبا را در اختیار خریداران قرار داد. همین طراحی منحصربه فرد پنجره های جانبی باراکودا در نسل دوم هم حفظ شد و امکان ورود نور بیشتری را به کابین فراهم می کرد. در نسل سوم که در سال 1970 معرفی گردید اما باراکودا کاملاً متحول شد و پنجره های عقب آن دیگر پایین نمی آمدند.

پونتیاک GTO سال 1964

GTO در سه نسخهٔ مختلف شامل کوپه، کانورتیبل و هاردتاپ دودر بدون ستون به بازار عرضه شد و هرچند بعضی ظاهر نسخهٔ کوپهٔ آن را بیشتر می پسندیدند اما نسخهٔ هاردتاپ به لطف هر چهار پنجره ای که پایین می آمدند و فضای باز بزرگی را ایجاد می کردند، مجذوب کنندهیت خاص خود را داشت. پیشرانه های قدرتمند حدبیشتر 6.6 لیتری هم مجذوب کنندهیت این ماشین را دوچندان می کرد.

ب ام و 2000CS سال 1965

بدون شک 2000CS یکی از زیباترین کوپه های تاریخ ب ام و محسوب می گردد که یکی از دلایل اصلی این زیبایی، حذف ستون های B است. البته هرچند این ماشین زیبایی خیره کننده ای داشت اما از قدرت متناسب با این زیبایی بی بهره بود تا اینکه مدل های 2800CS و 3.0CS به ترتیب در سال های 1968 و 1971 ارائه شدند. نسخهٔ نهایی این کوپهٔ بدون ستون هم CSL 3.0 بود که به خاطر قوانین مسابقات (هومولوگیشن) ساخته شده و برای کاهش وزن به پنجره های پلکسی گلاس مجهز شده بود.

شورلت کامارو سال 1967

کاماروی خوش استایل که در نسخه های کوپه و کانورتیبل فراوری می شد، پاسخ شورلت به فورد موستانگ بود. نسخهٔ کوپهٔ کامارو بدون ستون B و پنجره های عقبی که پایین می آمدند، ظاهر مجذوب کننده و شیکی داشت. در مدل 1967 کامارو لچکی جلو هم دیده می شد اما در مدل های بعدی نسل اول این لچکی ها حذف شدند تا ظاهر شیک تری ایجاد گردد. نسل دوم کامارو اما کلاً فاقد پنجره های عقب بود و به همین علت ستون عقب بسیار پهنی داشت.

دوج چارجر سال 1968

هرچند دوج با معرفی چلنجر در سال 1970 خیلی دیر به موستانگ پاسخ داد اما در دههٔ 60 چارجر با فرم فست بک زیبای خود حضور قدرتمندی در بازار داشت. یکی از عناصر کلیدی این طراحی، فقدان ستون های B بود که نمایی چشم نواز به چارجر می بخشید. در نسل دوم چارجر که در سال 1968 به بازار آمد نیز این زیبایی ادامه پیدا کرد. در این نسل هرچند کرایسلر با حذف ویژگی هایی مثل دورسنج موتور در پی کاهش هزینه ها بود اما طراحی بدون ستون همچنان حفظ شد.

تویوتا سلیکا سال 1970

تویوتا که در پی عرضهٔ رقیبی برای فورد کاپری بود، سلیکا را با ویژگی های طراحی اروپایی و آمریکایی به بازار فرستاد. سلیکا بعلاوه با طراحی زیبای بدون ستون، نیم نگاهی هم به موستانگ داشت. بااین حال، در این کوپهٔ ژاپنی خبری از پیشرانه های V8 قدرتمند نبود و سلیکا که بر اساس کارینا ساخته شده بود، با موتورهای 1.6 و 2 لیتری به بازار عرضه می شد. سلیکا در نسخهٔ لیفت بک هم فراوری می شد که شباهت بیشتری به موستانگ داشت.

جگوار XJC سال 1973

XJC اولین بار در سال 1973 رونمایی شد و فروش آن در سال 1974 شروع شد اما تا سال 1975 به دست خریداران نرسید. علت تأخیر در شروع فراوری این خودرو پنجره های بدون ستون بود که برای مقابله با سروصدا و نفوذ آب احتیاج به کار زیادی داشت. بااین حال، بدون شک این ماشین با ترکیب تجمل و راحتی سدان XJ با ظاهر اسپرت تر، مجذوب کنندهیت خاصی داشت. جگوار مجذوب کنندهیت XJC را با ارائهٔ پیشرانهٔ 5.3 لیتری V12 نیز افزایش داد.

مرسدس بنز SEC سال 1981

SEC اولین کوپهٔ برگرفته از S کلاس بود و از پیشرانه ها و تکنولوژی های آن مثل ایربگ و ترمز ABS استفاده می کرد. بااین حال، SEC به لطف 10 سانتی متر فاصلهٔ محوری کمتر و پنجره های بدون ستون، نمای زیباتری نسبت به S کلاس داشت. این کوپهٔ زیبا خریداران زیادی پیدا کرد که بیشتر آن ها نسخهٔ پرچم دار 500SEC را انتخاب می کردند. سپس نسخهٔ 560 زمانی که در سال 1985 ارائه شد خیلی زود به محبوب ترین نسخهٔ SEC در بین خریداران تبدیل شد.

ب ام و سری 8 سال 1989

سری 8 نمایانگر حرکت ب ام و به سمت بخش های بالاتر بازار کوپه ها بود پس ازاینکه برای 13 سال به فراوری سری 6 پرداخته بود. برای متمایز کردن سری 8 و حتی شاید با الهام از SEC مرسدس، ب ام و برای سری 8 پنجره های بدون ستون را در نظر گرفت که واقعاً با طراحی ساده و شیک آن در هماهنگی بود. این کوپهٔ المانی با چراغ های جلوی مخفی و پنجره های بدون ستون خصوصاً زمانی که هر چهار شیشه پایین بودند بسیار شیک و مجذوب کننده به نظر می رسید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ بام دماوند مراجعه کنید

227227

منبع: خبرآنلاین

به "زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون را ببینید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون را ببینید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید